Navigare din Bahamas către Jamaica – Hallberg Rassy 54 Cloudy Bay – Feb’20. Sezonul 20 Episodul 13

În episodul 13 al sezonului 20 al celebrului show Navigare din Bahamas către Jamaica, echipajul de la bordul superbului Hallberg Rassy 54 Cloudy Bay se pregătește pentru o nouă aventură plină de emoții și provocări.

Plecând din adâncurile albastrului turcoaz al apelor din Bahamas, echipajul se îndreaptă către insulele exotice ale Jamaicai. Cu vântul în pânze și valurile care le dau ritmul călătoriei, protagoniștii se bucură de peisajele spectaculoase și de senzația de libertate pe care doar un astfel de voiaj le poate oferi.

Hallberg Rassy 54 Cloudy Bay, un adevărat vas de lux și performanță, se dovedește a fi alegerea perfectă pentru această călătorie de vis. Cu echipamentul său de ultimă generație și dotările moderne, iați luptă cu provocările întâmpinate în drumul lor spre destinație.

Episodul 13 surprinde momentele pline de suspans, momentele de relaxare și cele de conexiune profundă cu natura și elementele. Echipajul se întărește în eforturile comune pentru a naviga fără greșeală către destinația finală, colaborând și luând decizii strategice în timp real.

Cu fiecare nouă etapă parcursă, povestea devine tot mai captivantă și ne ține lipiți de ecrane, urmărind cu sufletul la gură întorsăturile și surprizele pregătite de călătoria lor epică. Aventura navigării din Bahamas către Jamaica cu Hallberg Rassy 54 Cloudy Bay este una care ne demonstrează încă o dată frumusețea și imprevizibilitatea vieții pe mare.

La trecerea din Bahamas în Jamaica, zburând cu Parasailor și trecând de faimosul pasaj din vânt de la capătul de est al Cubei. După câteva zile în George Town, Bahamas, am găsit un vânt îngust de vreme pentru a începe trecerea noastră de 700 nm către Insulele Cayman, prin Pasajul Windward la estul Cubei. Se apropia un front rece dinspre nord, care avea să oprească alizeele de est și să ne ofere un vânt puternic de urmărire pentru a merge spre sud. Primul pas scurt, care se îndrepta spre NE pentru a ocoli vârful Long Island, a fost foarte liniștit. Un moment bun pentru a ne aminti cum să zburăm cu spinnakerul Parasailor. Pe măsură ce am intrat în Atlantic și am virat SE în jos pe partea de est a Long Island, vântul a crescut și am navigat în prima noapte pe mare, ajungând la capătul sudic al Long Island până la miezul nopții. În dimineața următoare, am avut din nou Parasailor sus, de data aceasta cu un vânt de 15 kt pe o rază largă magică de 2 vele. Dar după-amiaza târziu, norii întunecați reprezentând frontul rece s-au apropiat de noi repede din spate. Am aruncat spinnakerul exact la timp pentru prima din mai multe furtuni de 25-30 de kt care ne-au condus la Pasajul Windward până la miezul nopții. Odată ajunși la subsolul Cubei, ne-am înclinat și ne-am îndreptat de-a lungul coastei de sud, cu vânturi care se reduc treptat. Până la prânzul următoare, navigam cu motor în condiții foarte calde și fără aer, când am luat decizia bruscă de a devia 80 nm spre sud, spre Jamaica, cu planul de a naviga pe coasta nordică înainte de a continua spre Cayman. Schimbarea ulterioară de direcție ne-a permis să navigăm din nou și am avut o altă plimbare palpitantă până la malul din Jamaica, ajungând destul de dramatic în Port Antonio la primele ore ale zilei următoare. 21-24 februarie 2020

source

aventură navigatăbarca cu pânze de croaiablog de călătorieblog de navigațiecălătorie în jurul lumiiCaraibecircumnavigaţiecuplu navigatorhallberg rassyhallberg rassy 54HR54 Golful înnoratJamaicamoartă în josul vântuluinaviga golf înnoratnavigând în jurul lumiiNavigand Jamaicanavigare în josul vântuluiNavigați în BahamasParasailorparasailor monohullparasailor spinnakers/v golf înnoratsailcloudybaysailingsailing academysailing boatsailing greciasv golf înnorattraseul meteotunderea spinnakeruluiviata de navigatie