Corinthianul lui Marblehead se repetă la Resolute Cup | Lumea navigației

În fiecare an, echipe de marinari se adună pentru a participa la cele mai prestigioase regate de navigație din lume, iar una dintre cele mai așteptate competiții este Resolute Cup. Această regată reprezintă o oportunitate pentru echipajele din întreaga lume de a-și demonstra abilitățile și talentul într-un mediu extrem de competitiv.

Recent, echipele din cadrul regatei Resolute Cup au avut parte de o surpriză plăcută, întrucât s-a repetat unul dintre cele mai cunoscute întâmplări din istoria navigației – Corinthianul lui Marblehead. Acest eveniment este cunoscut pentru spiritul de fair-play și competiția acerbă dintre echipele participante.

Corinthianul lui Marblehead presupune ca fiecare echipaj să navigheze fără ajutorul unui antrenor sau a unui navigator profesionist, demonstrând astfel abilitățile proprii și capacitatea de a colabora în echipă. Acest aspect face ca regata să fie una extrem de interesantă și captivantă pentru spectatorii prezenți.

Repetarea acestui eveniment în cadrul Resolute Cup a adus o nouă perspectivă asupra competiției și a reconfirmat importanța spiritului fair-play în lumea navigației. Echipajele au reușit să se remarce prin abilitățile lor individuale și prin capacitatea de a lucra împreună pentru a-și atinge obiectivele propuse.

În concluzie, regata Resolute Cup continuă să fie una dintre cele mai apreciate competiții din lumea navigației, iar repetarea Corinthianului lui Marblehead a adus un plus de emoție și competiție în acest eveniment de prestigiu.

Wade Waddell și coechipierii săi Doug Sabin, Duncan Swain și Miranda Bakos, au terminat 18 din 20 de curse disputate în seria de deschidere în topul celor cinci și au câștigat regata cu 16 puncte. Paul Todd/Imagini exterioare

O performanță de comandă a Corinthian Yacht Club din Marblehead, Massachusetts, a văzut echipa bine șlefuită condusă de Wade Waddell cu a doua victorie consecutivă în prestigioasa Cupă Resolute, asigurând astfel venerabilului club un loc în Rolex New York Yacht Club Invitational 2025 Ceaşcă.

Ediția de anul acesta a Cupei Resolute a prezentat echipe reprezentând 28 de cluburi de iaht din întreaga țară care și-au trimis cei mai buni marinari pentru a concura. Douăzeci de curse au fost organizate pe parcursul a patru zile în seria de deschidere, primele 14 ambarcațiuni avansând la o serie de medalii cu două curse în ultima după-amiază, când scorurile au fost dublate pentru fiecare cursă, intensificând o competiție deja acerbă.

Waddell, în vârstă de 27 de ani, și echipa sa formată din Doug Sabin, Duncan Swain și Miranda Bakos, au terminat 18 din 20 de curse disputate în seria de deschidere în topul celor cinci și au câștigat regata cu șaisprezece puncte.

New York Yacht Club, comandat de Peter Levesque, a terminat pe locul al doilea, iar Mystic River Mudheads Sailing Association, comandat de Peter Linn, a ocupat locul al treilea, câștigând o departajare cu Eastern Yacht Club, care a marcat al patrulea, repetând rezultatul din 2022. O prezentare impresionantă a clubului de iaht Bayview din Detroit a completat primele cinci.

„Este uimitor să câștigi a doua oară!” spune Waddell. „Nu s-a mai făcut niciodată înainte; niciun alt club nu a câștigat de două ori așa că suntem fericiți să fim primii care o fac. Sunt sigur că toată lumea acasă este încântată.”

Vânturile slabe au creat o ultimă zi provocatoare la New York YC’s Resolute Cup, disputată în flota Sonar a clubului. Paul Todd/Imagini exterioare

Waddell merită echipa sa de mare succes din Northeastern pentru performanța lor epică repetă. „Toți am făcut asta acum doi ani cu exact aceeași echipă”, spune el Waddell. „Principalul nostru trimmer, Doug este Rear Commodore al CYC și campion mondial Sonar. El face ca barca să meargă repede în jurul cursului tot timpul. Duncan se înclină și ne înclină și aduce o mare energie ambarcațiunii. Miranda a câștigat aproape toate regatele pe care a încercat vreodată să câștige, este extrem de bună și o constantă pe barcă; îi ține pe cei trei băieți la coadă și concentrați. Avem o mare încredere unul în celălalt.”

Nemaifiind începător la Resolute Cup, Waddell știa că se va confrunta cu o flotă spectaculos de competitivă; de la început, s-a concentrat pe menținerea scorurilor lor scăzute.

„Știam că va fi o flotă super adâncă”, spune Waddell. „Sonarele sunt bărci destul de egale și toți cei de aici sunt foarte buni la navigație. Știam că va fi curse strânse. Am analizat rezultatele din 2018, care a fost un format similar cu cel din acest an și am văzut că câștigătorii au avut o medie de aproximativ șase, așa că am avut acel număr în spatele capului a ceea ce încercam să facem o medie pe parcursul regatei. Cred că ne-am descurcat mai bine decât atât. Vinerea a fost cea mai bună și mai distractivă zi a noastră, am fost consecvenți toată ziua și când briza a venit puțin, echipa noastră a fost doar super formată, am fost în groove, super-rapidi și am reușit să obținem multe scoruri bune; pur și simplu totul a venit împreună.”

După încheierea Serii de deschidere de sâmbătă, flota din seria Medal a îndurat o lungă așteptare pentru ca o briză marginală să se întâmple, provocând doar o mică anxietate echipei Corinthian Yacht Club. Dar, la sfârșitul zilei, Waddell și echipajul său formidabil au încheiat evenimentul.

Machiajul amator al Cupei Resolute reunește multe generații și genuri de marinari de club pentru o săptămână de curse strânse. Paul Todd/Imagini exterioare

„Condițiile au fost destul de incomplete – umflate și mișto – ceea ce a făcut să nu fie clar ce parte va fi favorizată, astfel încât cu siguranță a făcut-o strâns”, spune Waddell. „Am așteptat câteva ore să înceapă cursele pentru medalii, ceea ce m-a îngrijorat. La ultima cursă pentru medalii, eram cu 26 de puncte mai sus față de New York, așa că ar fi trebuit să câștige, iar noi ar fi trebuit să ajungem ultimii pentru a nu câștiga regata. Strategia noastră a fost: „Hei, trebuie doar să învingem o barcă. Să începem de la mijloc, să avem un început conservator și să jucăm doar flota.”

Waddell se așteaptă deja la Cupa Invitațională de anul viitor; după ce a ocupat locul secund în 2023, echipa Corinthian va fi o forță de luat în seamă în 2025.

„Aceasta este prima bifă care a intrat în Invitational, iar acum avem ochii îndreptați să urcăm în vârful muntelui la acea regate și să ne întoarcem acolo pentru a avea un finisaj puternic – avem o echipă uimitoare care să realizeze asta.” spune Waddell. „Avem colegi de echipă grozavi acasă la Corinthian Yacht Club care ne susțin, este într-adevăr o cultură de familie fantastică, ne încurajăm reciproc, ne împingem din greu la antrenamente și se plătește la aceste regate.”

Un eveniment notoriu de provocator pentru noii veniți, având în vedere premiul mare pentru talent, Charleston Yacht Club a avut o performanță convingătoare la prima lor Resolute Cup, ajungând pe locul 11 ​​la general. Trei dintre echipe – David Dabney, Joe Pitcavage și John Colarusso – au navigat împreună în echipa de navigație College of Charleston, în timp ce Megan Riddle-Tracy a fost în echipa College of Charleston în anii următori. Fără nicio experiență în cursele împreună în Newport și puțină în Sonar, strategia echipei care a venit la eveniment a fost să observe vechea gardă.

„Am urmărit îndeaproape oamenii care navighează adesea cu aceste bărci pentru a încerca să descoperim mici sfaturi, cum să le facem să meargă repede, cum să rămânem în aer curat și să menținem barca să meargă repede, acesta a fost planul nostru”, spune Dabney. „A fost o competiție de top; la vârful marcajului meteo o lungime de barcă și jumătate este diferența dintre primele cinci și cele de jos cinci, deci curse grele, dar foarte distractive. Data viitoare când ne vom simți mai încrezători cunoscând hipodromurile, marea și curentul, ar fi bine să avem mai multe informații din interior despre asta, dar nu a fost un factor care ne-a împiedicat – am avut multe alte lucruri care ne-au ținut înapoi! ”

Curse strânse în Sonars la New York YC Resolute Cup 2024. Paul Todd/Imagini exterioare

Premiul Corinthian Spirit, acordat de Helly Hansen, este acordat echipei care prezintă cel mai bun spirit corintian atât pe apă, cât și în afara apei, așa cum a fost votat de toți concurenții, precum și de Autoritatea de Organizare. Anul acesta a fost premiat Little Traverse Yacht Club, comandat de veteranul Scott Sellers.

„Este a treia oară când fac această regata, n-am mai făcut-o de 10 ani, dar am avut ocazia anul acesta între muncă și familie să o reușesc, așa că sunt foarte recunoscător că sunt aici, nu am putut să o întorc. jos”, spune Sellers. „Ieșirea din Harbour Court cu acest nivel de competiție este o experiență specială. Îmi place să concur cu Sonarul, sunt egali, așa că fac curse grozave, iar New York Yacht Club face o treabă de primă clasă de a organiza evenimente bune. Este atât de grozav să văd atât de mulți prieteni vechi și să cunosc o mulțime de prieteni noi. NYYC face o treabă grozavă pentru a realiza acest lucru.”