WarmUp în N-Sporades

Jurnalul consiliului de iaht „Anax”
11-18 Mai 2019

Căpitanul: Baloo
Co-skipper: Mihai “Leuțu’”
Crew: Cristina, Ovi, Andreea, Alex, Monica

Ziua 1, Sambata, 11 Mai 2019

Ne-am îmbarcat în Volos, după un drum prea lung pe uscat, unii din București, cei mai mulți din Brașov. Am făcut cumpărăturile în mod responsabil (cât mai multă bere și ceva pentru micul dejun :)), Cristina a zâmbit frumos și a primit gheață de la un magazin de înghețată și duși am fost! Super fain sentimentul de “pierdut în spațiu”: cobori la baie pe când oamenii se pregătesc să scoată barca și când ai urcat să fii direct în mijlocul apei! 🙂

Leutu-i la timona, Baloo-i fericit ca are ajutoare. Barca-i super barcă! Fiecare cabină are baie și sunt super încăpătoare (am dat doar de trei ori cu capul când am dat să mă ridic din pat). Aragazul functionează brici, iar frigiderul s-a dovedit a fi incredibil: a păstrat gheața până pe Miercuri.

Am mers până în Trikeriun drum de vreo 2 ore și jumătate, parcurs cu motorul. “Dă Leuțule-n ele, mă! (despre valuri) :)) Baloo a făcut instructajul: chestii utile despre safety, toalete (nu înghițiți sâmburi de măsline, vă rugăm), ne-a prezentat barca. Cris știe cu ancora, Ovi se pricepe la fendere, Alex s-a prins cum e cu parâmele.

Am acostat la un ponton plutitor, care-i rezervor de apă pentru locuitorii de pe insulă. Curent electic își iau dintr-un cablu de pe fundul apei.
Trikeri: 3 case pe o stâncă, un miros de floare în floare, mâncare bună la o tavernă (frigiderul de desert = un guilty pleasure pe rafturi, iar înghețata a fost declarată minunată – ce-i drept de către cineva care nu mai mâncase înghe de vreo câțiva ani). Magic!

Primul somn pe barcă: cel mai bun, la fel ca toate serile care au urmat!

Ziua 2, Duminica, 12 Mai 2019

Oamenii de la Tavernă ne-au pregătit 5 omlete speciale, ouă ochiuri cu bacon și 3 cafele diferite, cu acelasi gust! Bune toate! Ne-am despărțit cu strângeri inimoase de mâini, ne-am minunat precum copiii de tentaculele de caracatiță lăsate la uscat, am oftat a relaxare, ne-am îmbarcat și am plecat.

Deși GPS-ul ne-a arătat că suntem în Florida, am ajuns în Skiathos! Super drum! Am ridicat focul, am prins vântul si sus pe val! Poc, se lovește apa de prova! Nu știu să descriu în epitete valul, vântul, însă e ceva cu amândouă, în combinație cu barca … ești restul vieții condamnat dacă ești pe mal, să-ți dorești să fii în mijlocul valurilor (ai avut dreptate Mihai 🙂 )

Cu o notă distractivă, încearcă să te speli pe mâini sub robinet când barca-i pe valuri! Ne-am oprit în port. Vorba vine ne-am oprit… după ce acostezi, mai ales când cobori pe uscat, se mișcă ceva în continuare în mintea ta. La o barcă distanta de noi, wanderlust! Doi neni, un el, o ea + un cățel, o super barcă și mușcate adevărate în ghiveci.
Bună mâncarea la Crazy spoon, bun și romul înainte de culcare! Noapte bună!

Ziua 3, Luni, 13 Mai 2019

Ora 10 sau 11 – am ridicat ancora și am plecat spre Skopelos. Am luat micul dejun pe barcă, mereu e o bucurie sa descoperi cum mâncarea aduce oamenii împreună! A plouat pe drum: ba mocănește. ba cu stropi mari… nu ne-am udat prea tare, în 3 ore am ajuns în Skopelos. Dar drumul, drumul a fost atat de frumos! Insule impadurite in jurul carora plutea ceata, cate un far pe ici pe colo, scufundaci (pasari inrudite cu pescarusii) la masa, cativa delfini tot pe acolo.

Am ajuns in port, am mancat un pranz bun, o super supa de peste, ne-am odihnit si spre centrul de inchiriere masini. Drumurile pe uscat in Grecia sunt tare pitoresti. Oriunde te-ai opri pare punct de belvedere. In zona s-a filmat “Mamma mia”, am recunoscut ceva plaje facute celebre, insa bucuria a fost o mânăstire cocoțată pe o stâncă! Traseul nu e greu, urci cateva trepte, e adevarat, insa privelistea este minunata! Daca te nimeresti la asfintit, precum am facut noi, poti sa juri ca o felie de Rai e in fata ta! Seara ne-a adus o felie de pizza buna (chiar si cu nutella si banane), o inghetata gustoasa si o plimbare binevenita pe stradutele din centrul localitatii. Noapte bună!

Ziua 4, Marti, 14 Mai 2019

Prima dimineata cu plajă: la Plaja Castanilor! Minunat! Deși apa era destul de rece, s-au găsit suficienți temerari care să o încerce. Restul n-au avut încotro si s-au bucurat de un Aperol rece, raze prietenoase si o carte bună! Ce viață!

Ne-am amuzat de grupurile mari de turisti, cumva barca iti da un sentiment de exclusivitate, uiti ca uscatul este accesibil aproape tuturor! 🙂 Mai sa nu ne vina sa plecam, insa un gyros mai tarziu, am ridicat ancora.

Alonissosgolful Zidurile Valei a fost magic! Poate ca am folosit acest cuvant de mult prea multe ori, insa va asigur ca nu este incorect folosit. Steni Vala este un golf mic, cu putine taverne (2), insa multe flori! Gasesti si un loc prietenos pentru dus, la fel si o priza pentru uscatorul de par sau placa.

Am luat cina impreuna, cred ca ne-am bucurat de cea mai buna salata de icre si am fost martorii unui eveniment deosebit pentru un grup de olandezi care venisera cu barcile in golf. Tare simpatici! Pareau a se juca ceva jocuri de echipa, presarate cu poezii sau urari de bine dedicate prietenilor. O atmosfera tare frumoasa, in care cuvantul “camaraderie” capata in mintea mea o reprezentare mult mai buna!

Ziua 5, Miercuri, 15 Mai 2019

Kalimera!
După o cafea cu altele :), am refăcut stocul de provizii! Magazinul din Steni Vala este foarte bine aprovizionat, poți găsi cam tot ce-ți trebuie si un ulei de măsline gustos! Am lăsat florile și pisicile în urmă și ne-am îndreptat spre Panorame!

Pe drum am stat chiar eu la cârmă pentru aproape o jumătate de oră. Skipperii ne-au încurajat pe fiecare să încercăm, să vedem dacă ne place, ne-au explicat cum se pot face diverse noduri, care este rolul unor instrumente etc. Pe scurt, dacă ai vreo întrebare sau vrei să înveți să te descurci pe barcă, băieții te ajută cu drag.

Nici o descriere nu m-a pregătit pentru frumusețea acestui loc. Nu aș ști ce m-a impresionat mai tare: verdele de smarald (nu sălciu) al apei, forma golfului, faptul ca pare atat de intim și de ferit!

Am așezat barca în Golf, la ancoră și o parâmă legată de stâncă. Am realizat că după câteva zile pe barcă percep altfel ritmul vieții, poate mai aproape de realitate. Când lași timpul să curgă după legea naturii, te lași purtat de viteza vântului, fără să intervii cu motor, privești în zare, nu la ceas, observi o floare fără să dai zoom prin lentila camerei de fotografiat. Este o pauză frumoasă, pe care o apreciez ca pe un cadou.

Revenind la cele văzute și întâmplate, am luat dingy-ul, am mers pe plajă, ne-am bucurat un pic de soare si de cel mai frumos apus al săptămânii! Pot sa jur ca am văzut aproape toate nuanțele dintre galben și roșu, între albastru și violet.

Masa a fost tare gustoasă, voia bună întreținută de domnul de la tavernă (tare mândru de desertul soției însărcinate cu primul copil). Noaptea pe barcă ne-a arătat cel mai fain cer înstelat, cu Carul Mare fix deasupra noastră. Pure bliss! Ce-ți rămâne de făcut? Bei un rom, stai de povești și asculti Paulo Nuttini! Noapte bună!

Ziua 6, Joi, 16 Mai 2019

Diminețile au fost târzii pentru mine pe barcă, mult mai târzii decât am obisnuit vreodată. Oamenii nu se grăbesc, se bucură de cafea, de mic dejun.

La ora 13.00 am ridicat ancora și am plecat spre Koukounaris. Este rândul lui Alex la cârmă, băieții deschid focul și reușim să prindem viteza de 9.82 noduri! Am mers constant cu 8 – 8, 5 noduri.

A fost un drum tare frumos, vânt, soare, vele-ntinse, muzică, un pic de dans – ajută Buena Vista Social Club! Un pescăruș simpatic a zburat un pic, în curenții nostri! 🙂

Ajungem în golf, așezăm ancora. Cea mai faină priveliște pe care o poți cumpăra cu bani în Grecia? Ți-o găsești singur! Te ajută barca!

Mergem cu dingy-ul pe plajă (ne simțim cei mai șmecheri, fiindcă noi stăm un pic mai incolo, în larg :)), șezlonguri faine, bere rece, rațe și lebede amatoare de chips-uri.

Plaja din Koukounaris adăpostește păsări sălbatice (este o rezervație în apropiere), tare simpatice! Cei dintre noi care s-au trezit a doua zi devreme ne-au povestit ca ne-au vizitat un rățoi și o rățușcă la barcă.

Koukounaris e generos în taverne, noi am ales un loc sub un pin, ne-am plimbat un pic și am mai rămas pe plajă până noaptea târziu. Mai o poveste, mai o muzică… Noaptea se lasă umezeală destul de mare, nu vă uitați țigările pe punte. Sunt toate șansele să nu vă pese fiindcă motivul pentru care le-ați uitat acolo este luna care s-a oglindit în apă ca-n povești!

Ziua 7, Vineri, 17 Mai 2019

Nu vreau să scriu despre ultima zi! A fost o vacanță specială, o experiență frumoasă, care mi-a dăruit relaxare, peisaje minunate, o altfel de percepție a timpului, o întoarcere la bucuriile simple. Citind, pot părea o sumă de clișee, însă eu cred că e important să probăm din când în când clișeele!

Am petrecut mare parte din zi la Koukounaris, pe plajă. Cei doi skipperi au înotat până la țărm, s-au bucurat de răcoare 🙂 Noi ceilalți, ne-am bucurat de soare! 🙂

Sambata, 18 Mai 2019

Cei dintre noi care s-au trezit devreme pentru a ajunge în voiau avut parte de un super răsărit! E ceva cu lumina în Grecia, se așază mătăsos pe insule și mare!