FunEast 19 in Dodecanese Jurnal de bord

Ziua 1 Kos – Emotii

Buna dimineata!
Ne-am trezit la pensiunea unde am dormit dupa ce am aterizat pe Kos,cu o seara inainte, eu, Noemi, Paula si Doru, Ioana si Ionut, Maria si Liviu. Mic dejun copios la o terasa pe langa marina: « o cafea, va rog…aaa, si o bere! »
Pe o alta terasa, la plaja, ne-am intalnit cu Baloo, skipperul nostru . Am mai adaugat aici un membru al echipajului, pe Roxana.Alte beri, pranz, rasete si voie buna, nerabdatori, in asteptarea check-in-ului pe barca.

Soare. Vant?
Ne-am urcat pe Vasilliki. Oau, prima data pe un velier. Am emotii, ranjete pana la urechi!
Repartizat cabine, shopping la supermarket pentru de-ale gurii si Prosecco fara numar ! e un must! Cina la italian, unde am unit echipajele, cu cel de pe Maya si unde am intregit echipajul nostru, cu sosirea Andreei si Teodorei. Tiramisu foarte bun.
Povesti si alte spritzuri inainte de somn.

Ziua 2 Kalimnos – Am ridicat ancora!

Am luat un mic dejun copios in marina Kos. Refill de vin alb (sete mare), curent si apa.

Am ridicat ancora la 11, cu prima sticla Prosecco!

A fost un raut de miscare general. Am stat cuminti cat timp am navigat. Din pacate am facut greseala sa cobor in cabina si a inceput sa se invarte totul inexplicabil. Cea mai ciudata senzatie! am sarit afara!! Mi-au trebuit cel putin 20 minute sa imi revin, cu privirea tintuita pe un punct fix. Oare asa va fi in fiecare zi?

Am acostat in marina Kalimnos, dupa aproape 5 ore pe marea linistita

Am gasit o plaja mica, apa cristalina, pesti de toate culorile si marimile. Scaldaaaaat!! Minunata senzatie! Relax mode on !!!

Ne-am intors pe barca, odata cu apusul soarelui si am pregatit un aperitiv, foarte bine venit, dupa o zi plina: supa cu fidea la plic! Apoi cina gustoasa la bodega din marina cu cei mai mari creveti la gratar si « cod cold salt » 😂😂😂

Cu toate ca mi-am pus crema cu protectie solara, dormitul pe barca, la soare si-a spus cuvantul seara. Noroc cu Maria, mi-a dat din uleiul ei de lavanda, care mi-a calmat roseata imediat!

Ziua 3 Lipsi – Scoala de SUP

Am dormit bustean!! Zice ca de la uleiul de lavanda! somnul de azinoapte mi-a facut pofta de…dulce! Peanut butter and jelly pentru toata barca! Si cafea! Ah, mirosul de cafea pe barca… un vis! Am ridicat ancora la 11 aproximativ. Modul relaxat continua. Fara rau de mare, atmosfera vesela si prietenoasa pe barca, mult entuziasm si zambete frumoase.

Am ancorat in golf la Lipsi dupa 5 ore bune si frumoase de navigat! Golful din Lipsi: o bijuterie. Apa cristalina, calda! Am sarit in apa cum ce am oprit motoarele. Am mers pe mal cu SUP, inot, care cum a apucat.  Apa incredibila! O plaja mica linistita, curata.

Am invatat colegii de barca sa faca SUP, mi-am dat seama ca e ceva ce as putea sa fac cu placere. A fost super distractiv! M-am ales cu porecla « profa »

Dupa o plimbare scurta prin mica marina, am luat cina la o terasa, unde am avut ocazia sa vedem un apus de soare minunat!
Ne-am intors pe barca linistiti, ranjiti, cu burtile pline! Pentru mine a fost o seara scurta. Somn!!

Ziua 4 Patmos – Cea mai frumoasa zi!

Azi-noapte ne-a balansat putin, dar mi-a placuuuut! Visam ca sunt in hamac, acasa, sub cires!
Dimineata, dupa doua guri de cafea si un croissant, am sarit in apa. Perfecta! Nici un val, parca eram intr-o piscina uriasa cu apa azurie, limpede…oglinda!
Am luat SUP-ul si am plecat pe Maya, unde am mai primit o cafea ❤️ Atmosfera minunata si acolo! Zambete de la prima ora!

« Cursurile » de SUP au continuat si in dimineata asta, cu rezultate minunate! Toata lumea in picioare! Timpul a zburat fara sa simtim!
Fantastica experienta culinara la Manolis Tastes pe Lipsi, cea mai buna mancare din Grecia, pana acum! Am fost placut suprinsi de o atmosfera prietenoasa si un meniu incredibil! Desfrau, ce mai!

Am ridicat ancora spre Patmos, unde am ajuns dupa aproximativ doua ore de navigat, povesti, rasete si ciocolata!

Patmos, o insula vie. Stradute cu buticuri cu produse handmade, artizanale, terase pline cu turisti, lumini si case albe ca spuma laptelui.

Ziua 5 Kalimnos Golf – Ziua nunții/Ziua fotografierii

Micul dejun! Cum a inceput ziua asta, doamne! Micul dejun pregatit de Ionut si Ioana. De la aranjatul pe masa, asa incat iti fura privirea, cu atentie la detalii, a fost gustos de lins pe degete, pregatit din lucruri simple, la superlativ!
A urmat o zi despre fete, frumusete si iubire. Bine, soare si Prosecco 🙂

Am inceput timid, 3 fete linistite care isi scoteau Prosecco pe furis prin « fereastra » de la cabina. Inspirate fiind, am decis sa ne facem cate o poza de profil. A inceput o adevarata sedinta foto. A mai venit o fata, inca un Prosecco, inca o fata… si tot asa, pana cand ne-am strans toate.

Am petrecut o zi minunata plina de zambete si voie buna, inaintea marelui eveniment! Am aruncat ancora dupa-masa intr-un golful Emporios din sud-vestul insulei Kalimnos, locul perfect pentru ceremonie! Apus de soare! Emotii, lacrimi de fericire, flori, suflete pereche si veselie!

Maria si Liviu au fost uniti in « taina casniciei » de capitanul nostru, Baloo. Am fost martorii unui moment unic, intens, de neuitat! Colegii de pe Maya au fost si ei alaturi de noi. Dupa ceremonie si aperitiv, am plecat pe plaja, unde am facut foc de tabara si am mancat tooooort!!! Nu e nunta fara tort!

La multi ani mirilor si casa de piatra!!!

Ziua 6 Se întoarce la Kos

O noapte linistita in golful din Kalimnos. Am deschis ochii, mi-am pus costumul de baie si am sarit in apa. In afara faptului ca era uda, era perfecta! Paddle, snorkeling, cafea, peanut butter and jelly.

Ce dimineata! Paste la brunch si am ridicat ancora.
Vant minunat, am deschis velele. 7, 8 noduri. Frumoooos!

“Nu mai fa balans ca se varsa supa!” Din pacate am avut proasta inspiratie sa fac supa, a trebuit sa adunam velele. Supa a supravietuit!

Am stat la timona! Ce senzatie! Am simtit pentru cateva momente cum e sa navighezi. Am verificat viteza, turatia, adancimea, modul auto/ standby, reactia barcii la miscarea timonei. Mi-a placut!

La ora 15:30 aproximativ, am ajuns in golful. Vathy, “la leagan”. Un vis! Un loc rupt din rai!

Apa linistita, azurie, limpede! Am ancorat langa leagan si am sarit urgent in apa!

Leaganul e impresionant, dar deloc simplu de abordat! Trebuie un anume grad de pricepere sa reusesti sa te urci pe el. Eu nu am reusit din prima. Din a doua, de pe SUP, si asta cu multa sustinere din partea colegilor! Curajul meu a atins cote maxime azi! Am sarit de pe stanca de deasupra leaganului, de la vreo sapte – opt metri!!! Cu ce pret? Va voi spune maine. Contactul cu apa a fost unul dureros, ca o palma cinstita peste fund! Au sarit si Andreea si Ada (de pe Maya). Oare ceilalti de ce nu?

Dupa o balaceala buna si joaca pe leagan, am ridicat ancora spre Kos, unde seara la 19:30 am acostat in marina.
Da, cu o seara mai devreme, deoarece se anunta vant puternic maine. Better safe than sorry! Alte 27 veliere au acostat cu o seara inainte decat prevazut, din acelasi motiv.

Am apreciat dusul in seara asta! Fara restrictii! Spre taverna greceasca unde am luat cina, am inceput sa ma resimt dupa saritura: dureri de ceafa si de coloana.
Sunt putin trista ca ne apropiem de sfarsit. Echipajul imi e tot mai drag. Ma simt super norocoasa! Ce oameni frumosi!

Ziua 7 Kos Kos Bye Bye

M-am trezit devreme, inainte de 7. Toata lumea doarme. Am iesit pe barca, oau! rasaritul! rasaritul intre veliere, ce imagine! Dupa ce am stat si m-am uitat in gol cateva minute, mi-am dat seama ca as putea sa ii fac o poza, fiind ultimul rasarit pe barca!

Check out de dimineata. Totul in regula!

Ionut ne-a fascinat din nou cu un mic dejun copios pe barca! « ceva asa, din resturi », gourmet!
Valuri si vant puternic pe mare, dar soare si cald pe uscat. Zi relaxata pe plaja, ultimele retusuri la bronzul de Grecia! Seara shopping de suveniruri si cina la o terasa cu o atmosfera plina de viata, muzica live si mancare buna!

Inapoi pe barca, ne-am facut bagajele si somn doua trei ore pana la plecarea spre aeroport.
Abia astept data viitoare!!!!!