The Ocean Race Cape Town Shuffle

Team Holcim – PRB se apropie de Cape Town pentru a fi primul peste linie pentru Etapa 2 a The Ocean Race.
Sailing Energy / The Ocean Race

După aproape 18 zile pe mare, Kevin Escoffier și echipajul Holcim-PRB au făcut toate opririle în ultimele mile dificile pe drumul spre Cape Town pentru a obține a doua victorie consecutivă, după victoria din etapa 1.

În mod remarcabil, Paul Meilhat și echipajul său de pe Biotherm au trecut linia doar 16 minute mai târziu, în drum spre a-l devansa pe Charlie Enright și echipa sa de la 11th Hour Racing Team Mãlama la post, cu cel mult nouă minute.

Încă o dată, suntem cu toții să ne întrebăm cum ar putea fi atât de aproape – cu delte de finisare care nu ar arăta deplasat într-o cursă de o zi în jurul geamandurilor – după mai mult de 5.000 de mile marine de la Insulele Capului Verde prin Doldrums, sud-estul alizee și apoi o lungă ocolire în Oceanul de Sud în jurul St Helena High.

Cu Holcim-PRB acum pe 10 puncte, Mãlama pe locul doi pe șapte și Biotherm cu un punct mai în spate pe șase, cursa este acum bine pregătită, în timp ce ne îndreptăm către provocarea masivă din etapa 3, care marchează puncte duble.

Deși atât Team Malizia, cât și echipajul de pe Guyot Environnement-Team Europe se vor simți cel mai greu de rezolvat pe această etapă dificilă – care i-a văzut pe amândoi conducând cu încredere – nu sunt în niciun caz ieșiți din asta. Malizia, în special, ar putea fi o adevărată amenințare pe vreme grea din sud la următoarea etapă.

Înapoi la Alicante la început, s-a discutat mult despre cine ar putea câștiga acest concurs. Echipa 11th Hour Racing a fost considerată de mulți ca fiind favorite, datorită abordării lor dedicate acestui eveniment, dar Escoffier și Meilhat au fost văzuți de mulți observatori ca fiind amenințări reale – și așa se dovedește.

Cu încă cinci etape de urmat, inclusiv o transatlantică, încă habar nu avem cine va câștiga și a fost interesant că Sam Goodchild, un jucător cheie pe Holcim-PRB, nu și-a sporit șansele când au ajuns la pontonul de la Cape. Orașul V&A Waterfront.

Echipa Holcim – PRB (Kevin Escoffier, Sam Goodchild, Tom Laperche, Susann Beucke, Georgia Schofield) sărbătorește la ponton după ce a câștigat etapa 2 a The Ocean Race.
Sailing Energy / The Ocean Race

„Sincer, a fost un pic de noroc”, a spus căpitanul britanic care va începe în curând prima sa campanie Vendée Globe pe LinkedOut. „Nu voi continua și mai departe despre „suntem talentați, am câștigat”, pentru că în ultimele 24 de ore, condițiile meteorologice nu au fost deloc cele așteptate. Cred că toată lumea a încercat ca naiba să ajungă în față, iar Biotherm a mers în față, 11th Hour Racing Team a făcut-o aseară, și chiar și Team Malizia, care părea să fie foarte puternică astăzi… dar noi am fost în față la final. ”

Este o analiză modestă, dar subliniază cât de strânsă este această flotă mică. Goodchild a spus că există foarte puțin de ales între bărci, deoarece echipajele le împing mai mult și se potrivesc reciproc cu îmbunătățirile. „Am fost lăsați în urmă pentru puțin timp, dar pentru o vreme bună, am fost cu toții cam la aceeași viteză”, a spus el. „A fost destul de impresionant și arată că oamenii învață din ce în ce mai bine barca IMOCA – cum să o împingem – și cred că învățăm multe. Toate echipele de aici învață, membrii echipajului și în Oceanul de Sud, ceea ce este grozav.”

Pe locul doi, Biotherm, sentimentul de realizare a fost palpabil. Acest echipaj a navigat cu cea mai nepregătită ambarcațiune din cursa din prima etapă și a trebuit să se mulțumească cu locul al patrulea la Mindelo, așa că de data aceasta a urca pe locul secund este un mare generator de încredere.

Damien Seguin era tot zâmbet când a ajuns în Africa de Sud. „Super fericit”, a fost rezumatul lui când a fost întrebat cum se simțea. „Întotdeauna este frumos să termini etapele și, pe deasupra, un podium frumos, un loc al doilea frumos. Am arătat că știm să folosim barca și că trebuie să fim luați în serios pentru etapele următoare. Și apoi am primit această primire grozavă la final, este grozav.”

Seguin a descris o călătorie lungă – cu trei zile mai lungă decât se prevedea – care a testat rezistența tuturor celor aflați la bord. „Am făcut o tură mare”, a spus el. „Ne-am zbătut în Doldrums, apoi am ocolit Liceul St Helena pentru a termina în cele din urmă cât am putut spre sud în picior – adică la 47 South, la marginea zonei de gheață. Am avut toate temperaturile și am trăit toate emoțiile.”

Și Seguin a vorbit despre ultimele 24 de ore tensionate, care s-au încheiat cu echipa lui Meilhat care a depășit-o pe Mãlama în vizorul liniei de sosire. „Am revenit în meci datorită vremii”, a rezumat el. „Știam că ne va lovi din față, așa că ne-am întors. Am avut o seară superbă, am reușit să trecem în față. Și apoi sfârșitul a fost mai rău decât credeam – a fost interminabil și ne-am întrebat în ce zi vom ajunge, în ce lună uneori.”

Și Seguin a vorbit și despre plăcerea pe care a experimentat-o ​​la cursa cu un IMOCA cu un echipaj complet. „Am văzut că barca avea potențial și cred că ne-am distrat să navigăm împreună cu ea, în ciuda tuturor. Am reușit să menținem o atmosferă bună la bord între noi și asta este foarte important”, a spus el.

Biotherm ajunge în Cape Town pentru a revendica puncte pentru al doilea.
Sailing Energy / The Ocean Race

Pe Mãlama, locul trei a fost greu de luat la sfârșitul unei etape. Echipa lui Enright știa că ar fi putut câștiga. Marinarul elvețian Justine Mettraux a spus că acest finisaj amintește de finalizarile Volvo Ocean Race din trecut, nu în ultimul rând în ultima cursă, când eventualii câștigători Dongfeng Race Team (din care ea făcea parte) au fost depășiți de trei bărci în ultimele mile în Newport. Insula Rhode.

„Cu siguranță asta s-a mai întâmplat”, a spus Mettraux, „dar asta face parte din joc, asta face parte din sportul nostru. Uneori este frumos pentru tine și alteori este frumos pentru alții.”

Mettraux a considerat că au avut ghinion în privința condițiilor de vânt în ultimele mile, dar ea a mai spus că din punct de vedere tactic, echipajul ar fi putut face mai bine. „Când eram în fruntea grupului, ne gândeam că putem merge direct în Cape Town și am fost suficient de înainte ca să putem face asta și, în cele din urmă, nu s-a întâmplat așa. Poate că ar fi trebuit să ne controlăm un pic mai mult adversarii, poate că nu ne-am gândit că se va întâmpla asta”, a spus ea.

La fel ca Goodchild, Mettraux sa bucurat de elementul școlii de performanță IMOCA în această cursă. „Cu siguranță, nu se întâmplă adesea ca navigarea să fie atât de aproape – să simți că ești alături de alte bărci după 17 zile de curse, așa că este foarte frumos”, a spus ea. „Cred că toți am învățat mult mai multe despre cum să împingem barca și cum să găsim viteza. Când ai bărci în jurul tău, trebuie mereu să te îmbunătățești, așa că asta a fost cu adevărat interesant pentru noi.”

Câștigătorii echipelor din cea de-a 11-a oră sărbătorind locul al treilea în cursa oceanică etapa 2 către Cape Town.
După ce a condus în ultimele ore, echipajul lui 11th Hour Racing a trebuit să se mulțumească cu locul al treilea.
Sailing Energy / The Ocean Race

Am întrebat despre starea lui Mãlama după acest lung test atlantic. Mettraux spune că barca, instalația și pânzele sunt într-o formă excelentă înaintea etapei 3. „Nu este nimic major”, a spus ea. „O mulțime de lucruri mărunte – cum ar fi am împins destul de tare barca pe acest picior, pe vânt în jos când era vânt – dar nimic special.”

Cu această etapă aproape gata, accentul se mută rapid pe Etapa 3 și Mettraux îl așteaptă cu nerăbdare. „Rezultatele în această cursă sunt apropiate, vedem că oamenii merg bine în diferite momente, așa că cred că va fi interesant”, a spus ea. „Mai sunt multe de jucat. Următoarea etapă este cea mare din oceanul sudic, care contează pentru puncte duble, așa că va avea un impact mare asupra cursei, așa că mai sunt multe de întâmplat.”

Goodchild știe că bărcile vor fi la limită în timpul maratonului de 12.750 de mile până în Brazilia. „Toată lumea are mici probleme tehnice, dar, din fericire, suntem cu toții aici, în Africa de Sud”, a spus el. „Sper ca și în etapa următoare, toată lumea să ajungă până la capăt. Peste tot, vrem cea mai bună barcă, cea mai ușoară, cea mai puternică, cea mai rapidă și, uneori, mergem puțin prea departe. Dar este foarte liniștitor că am avut doar mici probleme și abia aștept etapa următoare.”