Bărcile lui David – Ex CATMANTOO 2023

Bărcile lui David - Ex CATMANTOO 2023

Crescând lângă portul Otago din Dunedin și în vacanță lângă Lacurile Otago, era inevitabil să ajungem pe apă. Am învățat să vâslesc în jurul vârstei de 5 ani cu barca noastră galbenă din fibră de sticlă – tata arunca ancora și eu vâsteam în jurul ei. Am învățat curând că vâslind rapid ancora poate fi mutată. Anderson’s Bay Sea Scouts și primul iaht al familiei a fost „Haumoana” un Hartley 16 greu. Am devenit membri activi ai nou-formatei Otago Trailer Yacht Squadron (OTYS). Tata a devenit reprezentant al Asociației Provinciale de Yachting Otago (acum Otago Yachting Association) și mai târziu al Federației de Yachting din Noua Zeelandă (acum Yachting New Zealand). Am achiziționat barca mea portocalie Starling „Bee Sting”, mai târziu și fratele meu a avut una și a urmat o rivalitate intensă. Iahtul cu remorcă a fost modernizat la minunatul Nolex 22, de asemenea, „Haumoana”. Pe lângă curse, era suficient de mare pentru o croazieră în familie pe lacurile sudice – Wānaka, Benmore, Mahinerangi, Waihola și râul Taieri. S-a făcut și călătoria lungă până la Queen Charlotte Sound din Marlborough Sounds. Am navigat cu barca Sunburst și am fost echipaj pe un skiff Javelin de 14 picioare. Am fost în comitetul Vauxhall Yacht Club, aveam și o barcă cu laser, dar fără mașină care să o remorce și pasiune pentru motociclete nu prea era folosit. Totuși, am ajuns pe locul doi după Russell Coutts într-o cursă de 40 de noduri în timpul Campionatelor Otago pentru tineret. În 1984 l-am ajutat pe Mike Hislop să construiască „Travelin’ lite” un iaht cu remorcă de curse de 8,7 m. Seri și nopți lungi au fost petrecute mult la îmbarcarea ei (am vrut să o spun „Colosous” după aceea). În ciuda acestui fapt, încă am făcut foarte bine studiile mele. În acel Crăciun, am condus un Nolex pe primul loc la clasă la Campionatul de iahturi de remorci din Insula de Sud de pe Lacul Te ​​Anau. „Travelin’ lite” a fost lansat la începutul anului 1985 și am concurat cu ea din greu și cu succes. Dezamăgirea a fost ruperea cârmei în timp ce kilometri în frunte în cursa Kingston către Queenstown de pe lacul Wakatipu. Mike s-a mutat apoi la Nelson, m-am căsătorit, am renovat prima noastră casă, 4 Wheel Driving și am muncit ore extrem de lungi. În jurul anului 1990, am călătorit la Nelson și am achiziționat „Travelin’ lite” remorcând-o înapoi la Dunedin, în spatele Lada Niva! Urca lent pe dealuri. Ne-am alăturat clubului de iahturi Otago și am ținut-o ținută lângă rampa de lansare. A concurat cu chilele (un bătrân die hard s-a opus extrem de mult ca această greutate mică să-l învingă). Am ajuns ca Rear Commodore responsabil de programul de curse! Croaziera a continuat – Benmore, Insula Stewart, Te Anau, Pelorus Sound până la Parcul Național Able Tasman. De asemenea, am considerat că croaziera pe portul Otago și pe coasta adiacentă este încântătoare. În timp ce așteptam ca vântul să scadă la Bluff înainte de a traversa strâmtoarea Foveaux spre Insula Stewart, i-am întâlnit pe Brian și Louise Pierce cu fiul Hedley, care tocmai își lansase nava cu motor în stil trauler de 65 de picioare. Mai târziu ne-am echipat pentru ei în Tonga. Au continuat să meargă cu motor în jurul lumii. 1993 a adus schimbarea la Whangārei. Trav era încărcat cu lucruri ușoare, Range Rover-ul cu toate uneltele mele și am plecat. 480 USD în benzină, 520 USD pentru feribotul Cook Straight. Trav a fost ținut în complexul Parua Bay al Whangārei Cruising Club sau pe acostarea din fața casei noastre. Coborâți de două ori drumul nostru abrupt și șerpuit în garaj/atelier pentru revopsiri și reconstrucții majore. Catargul a trecut prin punte în largul coastei Tutukaka când suportul catargului s-a defectat (reparat temporar într-o zi), acostat o dată. Nouă chilă de ridicare după lovirea unei stânci. Un catarg din fibră de carbon de 9,5 m a fost expediat de la Picton și l-am lungit la 10 m necesar și l-am modificat pentru a se potrivi. Ea a achiziționat un Pentax Main minunat și un gennaker la mâna a doua, peticizat extrem de mare. Ulterior, catargul de carbon s-a rupt după ce un D1 s-a defectat pe acostare și a fost înlocuit cu vechiul ei catarg din aliaj. Fără curse și un decalaj în croazieră când băieții erau mici. „Travelin’ lite” a fost vândut mai târziu lui David Hislop, fiul designerului și constructorului original Mike Hislop. Ea încă stă sub pături pe drum, așteaptă o restaurare. S-a apucat de surfing și a făcut câteva scânduri. A construit o barcă pentru Stuart. A cumpărat un OK Dinghy despre care se știe că i-a aparținut lui David Barnes, cârmaciul pentru Big Boat America’s Cup Challenge. A trebuit să o repare când a fost avariată într-un ciclon. Apoi a venit CATMANTOO… Imaginile sunt în mare parte din fotografiile părinților mei care au trecut. Cronologia nu este strict exactă. Există o listă de redare Travelin’ lite!!!!