Cuplul offshore al Americii | Lumea navigației

Christina and Justin Wolfe

Christina și Justin Wolfe
Christina și Justin Wolfe, parteneri în viață, sporturi de anduranță și curse oceanice duble au venit de la începuturile umile de navigație din nord-vestul Pacificului.
Cu amabilitatea Christinei Wolfe

Distracție de tip II: o experiență mizerabilă în timp real, dar grozavă odată ce este înapoi. Este, de asemenea, genul de distracție spre care gravitează Christina și Justin Wolfe, din Orcas Island, Washington.

Un exemplu: Christina, Yachtswomanul Rolex a anului 2023, a fost cea mai bună femeie care a terminat 12 triatloane în decurs de 12 luni, iar Justin a câștigat un Ironman. De asemenea, l-a învins pe Lance Armstrong pe hârtie într-o încercare cu cronometru, dar asta e o poveste pentru alt spațiu. Împreună, navigând dublu, au traversat Atlanticul, au concurat până în Hawaii (de trei ori) și au terminat pe locul al doilea în general la Rolex Middle Sea Race din 2023.

Aceste realizări nu au venit fără timpul petrecut locuind în peșterile personale ale durerii. Pentru Wolfes, lecțiile stăpânite pe alergări obositoare, înotări, plimbări nesfârșite cu bicicleta de drum și sesiuni de antrenament au oferit o bază solidă pentru cursele serioase în larg.

De exemplu, la câteva ore după o cursă Rolex Fastnet din 2023, Christina a crăpat mai multe coaste, dar a continuat să concureze. „Am ajutat-o ​​să se piardă”, spune Justin, „dar asta a fost.”

Lupii apăsară Rubin roșuJeanneau Sunfast 3300, coproprietatea lor, pe locul al patrulea la general la IRC 2 (98 ambarcațiuni) și pe locul șapte la clasa IRC Two Handed (106 ambarcațiuni).

Mai bine, Christina a primit Trofeul Maite de Arambalza de la Fastnet Race pentru cea mai rapidă femeie căpitan din divizia IRC.

„Tratăm foarte mult multe dintre cursele pe care le facem ca evenimente de anduranță”, spune Christina. „Aceasta nu înseamnă că este distractiv tot timpul.” Ea citează celebrul citat al ciclistului Greg LeMond despre cum lucrurile nu devin niciodată mai ușoare, ci doar mergi mai repede. „Este ceva cu care suntem mai obișnuiți – acel sentiment de a fi inconfortabil.”

Soții Wolf s-au întâlnit în 1995, când Justin și-a cumpărat un Sonoma 30 proiectat de Carl Schumacher. Preda navigație la Seattle Yacht Club, unde a practicat echipa de navigație a Universității din Washington. Ea a fost licențiată la UW, a obținut o diplomă în afaceri și finanțe și a câștigat experiență în cursele cu dinghy în echipă. El a vrut să concureze în seria locală cu două mâini „Jack și Jill” și, după cum spune el, „Era cea mai bună Jill din jur”.

S-a format un parteneriat profund de navigație și viață. De atunci, au navigat 95% din mile împreună și cu două mâini.

De asemenea, au petrecut ani de zile în Stony Brook, New York; Norman, Oklahoma; și Austin, Texas. Justin a studiat meteorologia la o școală de la Universitatea Stony Brook înainte de a lucra ca router meteorologic pentru o companie comercială de transport maritim și apoi a proiectat parcuri eoliene la scară largă. Christina, care deține un master în biologie de la Stony Brook, a lucrat la Universitatea din Oklahoma și, mai târziu, la o mare organizație nonprofit de mediu. Aceștia au fost ani de construcție a carierei, dar Wolfes i-au umplut cu distracție de tip II. „Am ajuns să devin un biciclist puternic pentru că mergeam cu doi tipi, încercând să le țin roțile și să nu fiu lăsat pe jos pentru o plimbare de 100 de mile”, spune Christina.

Navigația serioasă a reapărut în 2012. Wolfes locuiau la Madrid când au cumpărat Pufină, un J/120, în Annapolis, și l-a dublat Portugaliei. S-au mutat la Austin în 2013 și, în 2014, au cumpărat un Schumacher 28, pe care l-au concurat pe lacul Travis din apropiere. Perechea a dublat Cupa Pacificului 2014 la bord Pufinăși s-au întors în 2016 — din nou în dublu — cu Schumacher 28. (Notă: au concurat cu dublu în statul Aloha din nou în 2022 la bord Raku; vezi mai jos.)

„Puterea noastră este că nu avem puncte forte individuale”, spune Justin despre rolurile lor respective la bord. „Așadar, nu ne bazăm pe o singură persoană pentru a avea grijă de un aspect care se va destrama dacă acea persoană nu poate face acest lucru.”

Christina este de acord: „Concurăm cu diferite sporturi de atât de mult timp, iar una dintre abordările – în special cu triatlonul – pe care le-am luat a fost să antrenăm slăbiciunile, astfel încât, peste tot, să nu ai găuri”.

Un exemplu în acest sens, spune ea, a fost că, cu ani în urmă, echipa a început să-i acorde o tonă mai mult timp. „Acum, când ne cursăm, este destul de perfect, unde suntem amândoi peste tot pe barcă, trecând de la un lucru la altul”, spune ea.

Rolex Middle Sea Race, 2023
Christina și Justin Wolfe aproape au câștigat Rolex Middle Sea Race în 2023 cu Sunfast 3300 Rubin roșu.
Kurt Arrigo/ Rolex

Pentru totdeauna în mișcare, în 2017, Wolfes s-au mutat în Orcas Island, Washington, au achiziționat o afacere cu energie solară și au început să câștige curse locale. Iar când pandemia a lovit, s-au trezit în insula Raku, noul lor J/111 și o comunitate de marinari, printre care Ron Rosenberg, un campion mondial de mai multe ori și antrenor la nivel olimpic. Rosenberg pregătea un antrenament local, inclusiv cu „J/Pod” de J/70, acum de peste 40 de ani din Pacific Northwest, la care s-au alăturat Wolfes.

„Amândoi sunt atleți atât de umili, sinceri, dar-o-totul, au progresat rapid”, spune Rosenberg. El îi descrie pe cei doi ca pe marinari cu înaltă funcționare mental și fizic, care apreciază pregătirea atentă a cursei. „Ei dovedesc în mod constant că lucrând împreună, rezultatele lor sunt mult mai mari decât ceea ce ar putea realiza singuri.”

La sugestia lui Rosenberg, Wolfes au solicitat – și au fost acceptați – să reprezinte SUA la Campionatul Mondial Mixt Offshore Doubles din 2021. Rosenberg l-a tras pe Jonathan McKee, prietenul său de multă vreme și dublu medaliat olimpic și veteran offshore, în buclă. McKee i-a antrenat pe Wolfes pentru eveniment, inclusiv o livrare de 400 de mile marine.

„Foamea lor de a învăța este genul de lucru pe care nu îl vezi, mai ales la sportivii adulți”, spune McKee. El atribuie o parte din progresia lor rapidă succeselor lor la triatlon. „Te pregătește bine pentru navigația offshore, mai ales când devine foarte greu și trebuie să găsești rezervele de rezistență și forță mentală.”

Wolfes au terminat Mondialul de dublu pe locul șase și a aprins o siguranță.

Debriefing-ul echipei s-a desfășurat pe insula Orcas, iar Wolfes le-a spus antrenorilor lor că vor să facă mai multe curse în dublu în Europa. Ei au mai menționat că, dacă ar avea partenerul potrivit, ar putea cumpăra o barcă.

McKee a trimis un e-mail și cei trei au cumpărat Rubin roșu (na Gentoo), Sunfast 3300, în ianuarie 2022. Planul a fost să împartă barca cu sediul în Marea Britanie pentru evenimente europene cu dublu și să lucreze împreună pentru a ajuta ambele echipe să realizeze performanțe mai mari.

Deși este ușor să menționăm că ceremonia de premiere este momentul în care distracția de tip II s-a transformat în zâmbete în timp real pentru Wolfes la cursa Fastnet 2023, acest lucru nu pune amprenta.

„Evenimentele noastre anterioare de anduranță ne-au învățat cum să realimentăm, ne-au învățat cum să pasim, ne-au învățat cum să suferim”, spune Justin, numind condițiile „foarte bine”, în ciuda celor trei furtuni care le-au pieptănat flota. „Se pare că descoperim că, cu cât cursa este mai lungă și mai grea, cu atât ne este mai bine.”

Participați la Rolex Middle Sea Race din 2023, un eveniment despre care prietenii din flota Sunfast 3300 din Marea Britanie au spus că nu vor naviga dublu, deoarece necesită prea multe schimbări de vele.

„Când am auzit asta, am fost ca… da, exact asta ne dorim”, spune Justin.

Și este exact ceea ce au primit.

Viteza vântului și unghiurile au continuat să oscileze, punând velele între A1.5, A2, J1, J2 și codul zero.

„Partea de ritm a fost că am continuat să schimbăm cine făcea partea grea”, spune Justin. „În loc să lăsăm pe unul dintre noi să se fumeze complet, continuăm să ne mișcăm. Îl oprim în continuare înainte ca unul dintre noi să devină foarte, foarte obosit.”

Ironia înțelepciunii prietenilor lor nu a fost pierdută, deoarece cei doi au efectuat nouă schimbări de vele în primele 6 mile. Aceasta a inclus blocarea proastă a noului J1 în pre-alimentare – o remediere care a necesitat un cuțit pe termen scurt, urmată de șase ore de muncă sub punte, luptă cu banda dublată de rulare din șina de pre-alimentare.

Dar, la fel ca în toate slujbele grele, Wolfes au continuat să schimbe freza cu clești.

„Este o chestie de echipă”, spune Christina. „Aceasta este abordarea pe care am adoptat-o ​​întotdeauna cu orice, cu conducerea, cu rezolvarea unei probleme.”

Acest lucru, spun ei, se aplică atât pentru problemele mentale, cât și pentru cele fizice.

„Mantra există, nu ne lăsăm să pătrundem prea mult”, spune Justin, adăugând că au grijă să schimbe locurile de muncă înainte ca frustrările să apară.

„Este un proces pe care îl folosim și care pare să funcționeze bine”, spune Christina.

Până la răsărit, J1 a fost reparat și Rubin roșu era la vânătoare.

Muntele Stromboli erupea pe măsură ce se apropiau, dar artificiile tactice au izbucnit când Wolfes se apropiau de capătul de vest al Siciliei. Bărcile din apropiere îmbrățișau coasta, dar Rubin roșu se îndepărtează.

Acest lucru nu a fost întâmplător.

Justin și-a valorificat abilitățile meteorologice, câteva modele meteorologice pentru drumuri mai puțin parcurse și informații detaliate despre vreme și curs, cele din urmă fiind pregătite de McKee și Alyosha Strum-Palerm, partenerul dublu al lui McKee. (Echipele schimbă această favoare.)

„Am luat această decizie 100% împreună”, spune Justin, adăugând că echipa efectuează toate apelurile de navigație în tandem. „Totul a fost deschis – a fost doar o decizie comună cu care ne-am simțit confortabil.”

Patru ore mai târziu, Rubin roșu înclinase 20 de mile pe bărcile de coastă.

„Concurăm în diferite sporturi de atât de mult timp, iar una dintre abordările, în special cu triatlonul, pe care le-am luat este să antrenăm slăbiciunile, astfel încât, peste tot, să nu ai găuri.”

Wolfes au terminat cursul de 606 mile nautice în 4 zile, 9 ore, 41 minute și 35 de secunde, câștigând clasa lor la dublu și terminând cu 24 de secunde în afara câștigului general IRC. Singura barcă mai rapidă a fost un Wally 93 cu echipaj complet.

„Nu fac lucrurile bazate pe emoție – fie că este vorba despre traseu, selecția velelor sau analize post-cursă – aceștia operează pe fapte și iau decizii bune”, spune McKee, adăugând că sunt și oameni drăguți. „Nu sunt doar cu capul în jos; se împrietenesc cu alți concurenți.”

Privind în perspectivă, Wolfes preconizează două evenimente marcatoare în 2024. Primul este Cap Martinique din aprilie, care se întinde din Bretania, Franța, până în Martinica, și pe care vor concura dublu la bord. Rubin roșu. Apoi, iarna viitoare, ei plănuiesc să navigheze cu Rolex Sydney Hobart Race în doi, fie la bord Rubin roșu sau un Sunfast 3300 închiriat.

„Pe măsură ce îmbătrânești puțin, începi să-ți dai seama cât de prețioasă este viața și că nu primim schimburi”, spune Christina. „Acesta este un accent foarte activ pe care îl avem acum pentru a face aceste evenimente de navigație. Sunt foarte grei, dar ne aduc multe satisfacții, relații uimitoare și sunt cu siguranță distractive – după ce s-au terminat.”